Gröten

Nu har vi kört med kvällsgröt i en vecka så det känns på sin plats med en liten uppdatering.

Det jag tycker har blivit bättre är att han sover längre stunder från kl 23, men fram tills dess sover han mkt oroligt. Inatt tror jag bara jag ammade en eller två gånger ( förutom på kvällen) och då hade han slukat hela grötportionen. Största effekten har nog varit att jag känner mig lugnare då jag vet att han har annat i magen som mättar gott.

På BVC tyckte man att vi kunde börja med småportioner redan nu eftersom att jag, citat: "inte längre helammar". Jag blev lite chockad av påståendet, hade inte tänkt på det så. Sen kände jag mig lite skamsen och fick lite ångest. Dels för att jag i början tyckte det var så jobbigt med amningen att jag inte ville amma en dag längre än tills då Albert blev 6 månader, men jag tänkte i alla fall helamma så länge men nu blev det inte så och det är ju sååååå viktigt att man helammar till 6 månader. Nu tycker jag det är ganska mysigt.

Sen insåg jag igen att min lillkille håller på att bli stor och snart kommer jag kunna låta andra sköta matningen och det gav lite ångest (inte för Hannes för det blir bara kul, men snart kan vi börja ha barnvakt... Hjälp!). Barnvakteriet får vi nog ta successivt, för min skull.

Men som sköterskan sa, han är en riktigt stor kille och han kan mycket väl behöva lite extra mat i magen. Nu väger han 8,9 kg och är 67 cm lång, så ja, han är riktigt stor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0